משבר קריירה


מחקרים מראים שעבור הרבה אנשים סיפוק מעבודה לאורך השנים מתנהג עם האות U. כלומר, את מתחילה ומסיימת קריירה בשיא אבל חווה שקיעה או חוסר עניין באמצע.

יש לכך מספר סיבות:

יכול להיות שהפכת למומחית בתחום שלך. ההתרגשות והאתגר שהרגשת בתחילת הדרך מרגישים לך היום כמו זיכרון רחוק ואת זקוקה לאתגרים חדשים כדי להרגיש מחדש את ההתלהבות שהרגשת בהתחלה.

התחייבויות משפחתיות יכולות בהחלט 'לתרום' לחוסר מוטיבציה. הקמת משפחה והקושי לשמור על איזון בין החיים האישיים והעבודה שלך יכולים לעורר משבר.

יכולות גם לצוץ שאלות עמוקות יותר כמו מה המשמעות של העבודה שלי?

האם המטרה והחזון של הארגון בו את עובדת תואמים לחזון האישי שלך?


יש לא מעט אנשי מקצוע שמחליטים להחליף מקום עבודה בתקופה זו.

איך מזהים משבר קריירה?


1. תחושה של חוסר מוטיבציה וחוסר שביעות רצון בעבודה

2. תחושת חוסר מימוש פוטנציאל

3. תחושת חוסר יעילות ומועילות בתפקיד

4. אני מחפש תירוצים לקחת 'יום חופש'

5. אני מרגיש לחוץ, מדוכא, עייף ומתוסכל בעבדה שלי


איך מתמודדים עם משבר קריירה?


1. מציאת משמעות

אילו תפקידים/משימות בעבודה שלך אתה אוהב במיוחד?

איפה אתה מרגיש הכי מתוגמל?

אילו משימות ממלאות אותך בהתרגשות?

אחרי שזיהית את אותן משימות מספקות ומהנות עבורך וודא כי הן משולבות בתדירות גבוהה יותר לאורך יום העבודה שלך (שיחה על הגדרות מעודכנות לתפקיד שלך יכולה לעזור)


@תרגיל התנסות לעבודה עצמאית למציאת משמעות אפשר להוריד כאן


2. הצבת מטרות משמעותיות

בשלב הזה בקריירה ממומלץ לקחת צעד אחורה ולבחון היכן את נמצאת היום ולאן את שואפת להגיע.

בחינה שכזו תוכל לעזור לך למצוא את כיוון הקריירה הנכון בשבילך ולגבש עבורה תכנית פעולה.

מה תרצי להשיג בשנה הבאה?

וב- 5 שנים הקרובות?

איך תוכלי לשפר את עצמך ואת ההישגים שלך?

האם היעדים שלך ראליים? ניתנים לביצוע?

קבעי עבורם זמן קבוע בלו"ז השבוע שלך ותשקיעי זמן על מנת לקדם אותם.

שימו לב: חשוב שהיעדים שהגדרתי לעצמי יאתגרו אותי במידה מספקת כדי שיוכלו לעניין אותי ולשמור עלי ממוקד ומעורב


3. אימון אישי

יוכל לתת לך תובנות חשובות לגבי ניצול מקסימלי של הניסיון והידע שלך. באימון תוכל ללמוד כיצד לפתח מיומנויות נוספות וגם כיצד לשבור הרגלים מעכבים או בעייתיים שעלולים להשפיע על היעילות וההצלחה שלך. מאמן חייב להיות משהו אובייקטיבי למצב שלך.


@מה עושים באימון אישי? שלבי עבודה, למי זה מתאים, כמה זמן זה לוקח ומה ההבדל בין אימון לטיפול אפשר לקרוא כאן


3. מיטביות סובייקטיבית - WELL-BEING

האם את יודעת מה משמח אותך באמת?

מה גורם לך להרגיש אושר אמיתי?

אושר הוא עניין סובייקטיבי לחלוטין ולכל אחד גורמים אחרים שיעוררו את הרגש הזה. זהי את כל אותם גורמים המסבים לך אושר והנאה ושלבי אותם בתוך הלו"ז היומי שלך:

ערכי רשימה של אנשים ופעילויות שאת נהנית לעשות ומוצאת בהם עניין וסיפוק.

התחייבי להקדיש בכל שבוע זמן לחיבור עם האנשים ועיסוק בפעילויות שרשמת לעצמך.

את עשויה לגלות שאושר והנאה מחוץ לעבודה יכולה להשפיע באופן משמעותי על ההרגשה שלך בעבודה עצמה.

עוד על מיטביות סובייקטיבית אפשר לקרוא כאן


תכנית קריירה היא לא משהו 'לצעירים שרק סיימו את התואר' אלא חשובה בכל שלב במהלך הקריירה.

תמיד חשוב לך לדעת לאיזה כיוון היית רוצה שהקריירה שלך תתקדם ובמיוחד אם אתה חושב על שינוי. תכנית מחושבת ובנויה נכון תעזור לך לזהות אתגרים (וגם למצוא פתרונות להתמודדות איתם) בעזרת התכנית תוכל להישאר במסלול שקבעת לעצמך גם שהדברים הולכים יותר קשה.

היתרון הגדול של אנשים שמחליטים לשנות לקריירה שנייה הוא שהם כבר מכירים היטב את החוזקות והחולשות שלהם ואלו יעזרו להם לבנות תכנית טובה יותר לפרק ב'.

כדי להצליח בשלב ב' בקריירה חשוב לוודא שהקריירה תהיה בנויה סביב הערכים החשובים לכם, נקודות חוזקה ומטרות אישיות שחשובות לכם.

צעדים קטנים וברי השגה הם קריטיים כשמתחילים לעבוד על משהו חדש, הם עוזרים לקדם אותך בבטחה בתקופה של חוסר וודאות ויעזרו לך להימנע מלקחת על עצמך בזמן קצר 'יותר ממה שאת מסוגלת'.


@תרגיל SWOT לזיהוי חוזקות, חולשות, איומים והזדמנויות אפשר להוריד כאן


לשאלות ולקביעת שיחה טלפונית ללא עלות אפשר לשלוח לי הודעה

#הסבהמקצועית #ייעודמקצועי #ייעודאישי #הגשמהאישית #איזון #חוזקות

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram

©2020 by שרית קלדרון גורקוב - מאמנת אישית. Proudly created with Wix.com