top of page

שנה חדשה: איך לבחור הרגלים חיוביים ולהתמיד בהם?

פיתוח הרגלים, כלומר- יצירת התנהגויות אוטומטיות קבועות, יכולות לעזור לנו להשיג מטרות, לשפר את הבריאות ובגדול - להפוך את החיים למשמעותיים יותר עבורנו.

תחילתה של שנה חדשה היא הזדמנות מצוינת להתחיל לצעוד בצעדים קטנים לעבר החלומות שלנו שהם למעשה אוסף מובחר של הרגלים טובים לקידום מטרה עתידית חשובה עבורי: (ללמוד, להתמקצע, למצוא זוגיות, להקים משפחה, להתקדם בעבודה, לשפר את הבריאות, לשפר את הכושר הגופני, לחזק קשרים משמעותיים בחיים וכו'..)

איזה מזל שיש לנו כמה וכמה הזדמנויות במהלך השנה לנסות לשפר את עצמנו:) נתחיל?


שנה החדשה: איך לבחור הרגלים חיוביים ולהתמיד בהם?

יעדים אישיים. אז מה אתם רוצים להשיג השנה? הרגלים מקדמים הם כאלה שיעזרו לכם להשיג את מטרות העל שלכם.

דף עבודה: מהם היעדים האישיים שלכם שתרצו לקדם ב 7 תחומי חיים



איך תראה ההצלחה שלי (1)
.pdf
הורידו את PDF • 221KB

ערכים. מה חשוב לכם בחיים? הרגלים מקדמים הם כאלה שישקפו במידה רבה את ערכי הליבה שלכם

דף עבודה: שאלות לגילוי עצמי


שאלות לגילוי עצמי חלק ב'
.pdf
הורידו את PDF • 17.16MB

יכולות. מה אתם יכולים לעשות מעולה ונהנים תוך כדי? הרגלים מקדמים הם כאלה שיהיו מאתגרים אבל אפשריים. הם יסבו לכם הנאה בזמן שאתם מתאמצים להשיגם.


  •  פרטו על דף יכולות מולדות | נרכשות | מיומנויות | כישורים | תכונות אופי וסגנון אישי ייחודי לכם



איך להתמיד בהרגלים? טיפים להגדרת הרגלים נכונה ולמוטיבציה גבוהה


  • מתחילים בקטן. לא כדאי לנסות לשנות יותר מדי הרגלים ביחד. התמקדו בהרגל אחד או שניים, ועם הזמן תוכלו להוסיף עוד הרגלים.

  • קובעים מטרה ברורה ומדויקת. מה אתם רוצים להשיג על ידי יצירת הרגל חדש? כיצד הוא ישפר את חייכם? ככל שהמטרה/הרגל שלכם יהיה ברור וקונקרטי יותר, כך יהיה לכם קל יותר להתמיד. (יש הבדל גדול בין הרגל של 'לאכול בריא יותר' לבין 'לאכול בכל יום פירות וירקות ב 3 צבעים לפחות')

  • מקבלים החלטה. החלטה היא הצעד הראשון ביצירת הרגל חדש. כשאתם מחליטים לעשות משהו, אתם מתחילים את תהליך כבר בראש.

  • מגדירים טריגר. הגדרת אירוע או סיטואציה שתוביל אותי לבצע את ההרגל אותו ארצה להטמיע. למשל, אם אני רוצה להפחית שעות צפייה בטלוויזיה בערב, אניח במועד מועד את הספר אותו אני רוצה להתחיל לקרוא על הספה ממש במקום הקבוע של השלט. (או לחילופין כל דבר אחר שיזכיר לי שאני רוצה אותו ולא את השלט)

  • הופכים את ההרגל לנוח. ככל שיהיה יותר קל יותר לבצע את ההרגל, כך יהיה קל יותר להתמיד בו. לדוגמה, אם אני רוצה להתחיל להתאמן באופן קבוע, אני אכניס את האימון ליומן שלי, אקבע דייט אימון עם חברה/שכנה - כלומר, אצור לעצמי מחיבות שתקשה עלי להתחמק ולוותר על האימון בקלות רבה מידי.

  • מתגמלים את האני המוצלח. כשאני מבצעת הרגל החדש, אני מתגמלת את עצמי אח"כ. תגמול עוזר לשמור על מוטיבציה לאורך זמן. איך? כל אחד והגילטי פלז'ר שלו....

  • מוצאים תמיכה (ועידוד). כדאי לספר לחברים, לבני משפחה ולחברים בעבודה על ההרגל החדש שאתם מנסים לשמר. הם יכולים לעזור לכם להתמיד. (לקחת את הוויטמינים היום? כבר נרשמת לאימון פילאטיס השבוע?)

  • הישארו גמישים. אם אתם נתקלים בקושי, אל תתייאשו. נסו להתאים את ההרגל כך שיתאים לצרכים וללוז שלכם. פיתוח הרגלים חדשים דורש זמן ומאמץ. אל תוותרו לעצמכם מוקדם מידי...


והנה ההרגלים החדשים שלי לשנה הקרובה וטבלת תיעוד יומית שהכנתי (סימנתי וי בכל יום בשבוע שהצלחתי).

אני מודה, חלק מההרגלים כבר קיימים אצלי אבל אני רוצה לחזק אותם. למשל, בשנתיים האחרונות אני מתאמנת 3 פעמים בשבוע (התחלתי לפני 6 שנים עם פעם אחת בשבוע). השנה החלטתי להעלות את מספר האימונים ל-4. זה דורש התארגנות מדוקדקת יותר (ושיתוף פעולה עם שאר בני הבית) אבל זה בהחלט ניתן לביצוע.

וגם, כבר הרבה זמן אני רוצה להתחיל לתרגל מדיטציה..אף פעם לא באמת הצלחתי להגיע לזה. המלחמה עזרה לי לקחת את הרצון הזה צעד רציני קדימה. התחלתי באוקטובר. זה עדיין לא פשוט לי ואני מנסה להבין באיזה שעה של היום כדאי לי לשלב את ההרגל כך שאוכל להתמיד בו במשך כל השבוע. כפי שניתן לראות, עדין לא מצאתי את שעת הזהב שלי...

למי שגם בעניין: מצאתי סדרת טלוויזיה נהדרת בנטפליקס שנקראת

סדרה חביבה ביותר בת 8 פרקים עם הסברים קלילים על טכניקות שונות ותרגילים פשוטים למתחילים. בסוף כל פרק מתרגלים כמה דקות את הטכניקה וזה ממש נהדר. אפשר לבד ואפשר גם בזוג או אפילו כזמן איכות משפחתי.

שנה החדשה: איך לבחור הרגלים חיוביים ולהתמיד בהם?


טבלה יומית לפיתוח הרגלים טובים: קריאה פילאטיס ספורט, מדיטציה הכרת תודה
טבלה יומית לפיתוח הרגלים טובים

הנה טבלה גם בשבילך, בהצלחה!



הרגלים
.pdf
הורידו את PDF • 1.40MB



bottom of page