• שרית קלדרון גורקוב

אימון אישי - עשה זאת לעצמך

למה כ"כ הרבה אנשים נעזרים במאמני כושר אישיים לשיפור הכושר שלהם?

מאמן כושר הוא איש מקצוע מנוסה, שעוזר להפיק יותר מזמן האימון שלנו. המאמן ממליץ לנו על אילו מכשירים לעבוד, כמה תרגילים לבצע, בודק שאנחנו עובדים נכון על התרגיל, מעודד אותנו להמשיך לעבוד גם קשה, ולא להתייאש גם כשאין חשק.

למרות הפופולריות הגדולה של מאמני הכושר האישיים, יש הרבה מאוד אנשים שמתאמנים לבד (במיוחד בימי קורונה, אבל לא רק). בחדר כושר (כשהוא פתוח); רצים; עושים סוגים שונים של פעילות גופנית.

האנשים האלה בחרו לעצמם סוג ספורט ש'עושה להם את זה', הגדירו לעצמם מטרה (להתאמן 3 פעמים בשבוע, לרוץ 10 קמ', לרדת 5 קילו) מעודדים את עצמם להתמיד באימונים, לעבוד קשה ולהגיע להישגים.

אותו הדבר לגבי אימון אישי.

אפשר לקחת מאמן לעבודה ולשיפור תחום מסוים בחיים, לעבודה על מטרה או משימה מסוימת, אבל בהחלט אפשר לעשות זאת גם לבד.


רוצה לנסות לאמן את עצמך?

הנה כמה טיפים להתחלה:


בשלב הראשון עליך לזהות מה אתה רוצה לשנות

קל מאוד לזהות את הדברים מהם אתה לא ממש מרוצה בחיים שלך ופשוט להתבאס מהם. בשלב כזה, אנשים שמגיעים לאימון אומרים משפטים כמו: נמאס לי מהבוס שלי, אני לא יכול להישאר בעבודה הזו יותר

או

אני כ"כ רוצה לרדת למשקל אבל אני פשוט לא יכול.

אם אתה רוצה שהדברים ישתנו, עליך לזהות תחילה מה אתה כן רוצה, מהם הדברים בחיים שכן גורמים (או יגרמו) לך לאושר והנאה.

הידיעה 'מה אני רוצה' היא לא תמיד קלה להבעה או אפילו להבנה מוחלטת לרבים מאיתנו, וזה המכשול הראשון שלנו. אם אנחנו לא יודעים או לא לגמרי ברור לנו מה אנחנו רוצים וצריכים אנחנו לא נדע מה צריך לעשות על מנת להשיג אותם, באיזו דרך ללכת ואילו החלטות לקבל.

לחלק מאיתנו יש רק מושג קלוש מה אנחנו באמת רוצים אבל אף פעם לא הקדשנו זמן לבחינת 'הדבר הזה', כדי להפוך אותו לספציפי יותר. לאנשים עם ידע הקלוש לגבי 'הדבר שלהם' ההצלחה היא אף פעם לא מוחלטת ושלמה מכיוון שהם אף פעם לא באמת מתחייבים לכיוון מוגדר.


אושרת מרגישה שהקריירה שלה לא מתקדמת. אף אחד בעבודה לא לוקח אותה ברצינות. חקירה יכולה להוביל אותה לגלות שההתנהגות שלה משדרת 'חוסר רצינות': בכל פרויקט חדש שמגיע למחלקה אושרת תמיד בוחרת את המשימות הקלות והפשוטות ביותר. היום והלו"ז שלה מתמלא 'במשימות פשוטות' שלא משאירות מקום לעבודה על רעיונות גדולים, כאלו אשר יראו למנהלים את היכולות, הידע והפוטנציאל שלה.


מה המשמעות של הצלחה עבורך?


כדי לקבל את הכיסוי הרחב והמאוזן ביותר נסה לחשוב על מטרות בכל אחד מתחומי החיים הבאים:


קריירה: לאיזה תפקיד אתה שואף להגיע? מה הוא כולל? (תחום אחריות, סוג העבודה שתעשה, השכר שתקבל וכו')


השכלה: האם קיים עוד ידע או קיימת עוד התמחות מקצועית אותה תרצה לרכוש לעצמך? אילו מיומנויות תצטרך שיהיו לך על מנת שתוכל להשיג את יתר המטרות שלך?


משפחה: איך תרצה שתראה המשפחה הגרעינית שלך?


אומנות: האם תרצה להשיג לעצמך מטרות או כישורים אמנותיים? (נגינה, יצירה, ריקוד וכו')


גישה לחיים: האם קיים חלק בתפיסה האישית שלך שעלול לעכב אותך? האם יש משהו בהתנהגות שלך שתרצה לשנות או לשפר? (אם יש כזו חשוב להגדיר את המטרה לשיפור ההתנהגות או למצוא פתרון לבעיה)


פעילות גופנית: האם ישנם יעדים ספורטיביים אותם תרצה להשיג?


פנאי: כיצד יראה הזמן הפנוי שלך? כמה ממנו יהיה לך ביום? בשבוע? בשנה?


אחד מהכלים ליצירת תכנית עבודה היא שימוש בכלי החשיבה התוצאתית הכוללת 5 פרמטרים מרכזיים:


מטרה קונקרטית (ומשמעותית)

מטרה מתגמלת

מטרה מדידה

מטרה ברת השגה ומכוונת מטרה

מטרה תחומה בזמן


ועוד כמה טיפים לפני סיום:

1. הגדר את המטרה שלך בצורה חיובית

2. תעדוף

אם יש לך מספר מטרות תן לכל אחת מהן דירוג. כך תוכל להימנע מהצפה וגם תוכל להתמקד ולהתרכז במטרה שהכי חשובה לך תחילה.

3. מטרה ראליסטית

חשוב להגדיר רק מטרות שבאמת תוכל להשיג. אנשים סביבך יוכלו להציב עבורך מטרות שלא באמת יתאימו לך (הורים, קולגות, חברים) הם פשוט לא באמת יודעים מהן התשוקות והמטרות שלך מהחיים האלו.

4. הצבת מסגרת זמנים

קל מאוד לדחות את ההתמודדות עם דברים שקשים לנו ולכן חשוב לעבוד עם מסגרת זמנים ראלית אבל מאתגרת. כזו שלא תהיה קלה מידי (אחרת תשתעמם בקלות) וגם לא אינטנסיבית מידי, כזו שתגרום לך להרגיש מוצף וחשק לוותר על הכל.

הסוד הוא לבחור תאריך יעד שאתה יודע שתוכל להגיע אליו - תאריך שיאתגר אותך אבל לא יכניס אותך ללחצים מיותרים.

5. כתיבה

כתוב את המטרות שלך. הכתיבה עוזרת להבהיר את המחשבה, בזכותה אנחנו יכולים לראות התקדמות וגם לשים לב אם איבדנו את הכיוון לאורך התהליך.


ב ה צ ל ח ה



  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram

©2020 by שרית קלדרון גורקוב - מאמנת אישית. Proudly created with Wix.com