top of page

שינוי מקצועי - מי מפחד מקריירה שנייה?



1. הזהות המקצועית שלי

זהות תעסוקתית היא עניין משמעותי בחברה שלנו, אפשר לומר שהזהות המקצועית שלי מגדירה, במידה רבה, את מי שאני.

בעשורים האחרונים הצורך בהחלפת מקום עבודה, מעבר בין תפקידים בארגון, שינוי תחום עיסוק ואפילו יציאה לדרך עצמאית הופך לנפוץ ושכיח הרבה יותר בקרב צעירים ומבוגרים.

הסיבות לכך רבות ומגוונות ויכולות לנבוע ממניעים רגשיים או שכלתניים כמו חוסר עניין במקצוע ותחושת מיצוי או צורך ורצון להתמקד במשמעות ובמימוש הייעוד שלי.

יש הבדל גדול בין אנשים שבחרו מקצוע שאהבו ובתום תקופה של שנים מרגישים שובע ורצון לפתח כישורים אחרים, לבין כאלו שמהרגע הראשון לא התחברו למסלול המקצועי שבחרו לעצמם; אחרי שנים במקום הלא נכון הם מבינים שהגיע הזמן לעצור לרגע ולהקשיב ללב.

כשהאופי, הרצונות והיכולות שלנו אינם מתאימים למקצועי ולתפקיד אותו אנחנו מבצעים - כולם מפסידים.

תחושת תסכול בביצוע חלק מהמשימות המוגדרות בתפקיד, תפוקה לא יעילה, הרגשה של 'החמצה', קושי להשתלב בארגון מקצועית וחברתית, כל אלה מהווים זרז אולטימטיבי לרצות לעזוב את הכל ולהתחיל משהו חדש.


2. דילמת השינוי

כל מי שחשב או חושב על שינוי מקצועי עומד בפני בדילמה לא פשוטה:

למרות שהוא יודע היטב שהמקצוע בו עוסק היום כבר לא מעניין או מאתגר אותו הוא לא לגמרי בטוח מה כן יוכל להתאים לו או באיזה תחום אחר הוא יכול לעסוק.

עניין נוסף שמכביד וגורם ללא מעט היסוסים הוא הפחד מתוצאות השינוי:

אומנם היום אני עובד במקצוע שאיננו מעניין אותי אבל העבודה שלי 'נחשבת', צברתי מוניטין, ניסיון וידע וגם השכר שלי טוב ומסודר.

אם אחליט לעזוב – מי מבטיח לי שאצליח לשמור על הסטטוס שלי? האם הכישורים והניסיון שיש לי יישארו רלוונטיים במקצוע החדש שאבחר? האם אוכל לשמור על הכנסה דומה? ואולי בסוף המקצוע החדש בכלל לא יתאים לאופי שלי?

סיבות כאלו ואחרות מצליחות לדכא רצון ותשוקה של לא מעט אנשים שמחליטים להישאר במסלול הבטוח והמוכר בו הם נמצאים.

אבל, כפי שניתן לראות בשטח, יש לא מעט אנשים שבוחרים לשנות כיוון מקצועי - ומצליחים בגדול.


3. אימון אישי - למצוא יחד מסלול מקצועי חדש

שינוי מקצועי דורש תכנון, השקעה, סבלנות ומאמצים נפשיים. יש אנשים שמצליחים לעשות את השינוי בעצמם אבל יש גם רבים שבוחרים לשנות ולהתקדם עם ליווי והדרכה של מאמן אישי בתחום הקריירה וההסבה המקצועית.

איך בוחרים מסלול קריירה חדש? איך מזהים ייעוד קריירה?

כדי שאוכל לבחור לעצמי את המקצוע האידיאלי, חשוב והכרחי להבין למה אני אוהב ונהנה לעשות דווקא את הדברים שאני אוהב ולא רק מה אני אוהב/ת -

לאילו צרכים בסיסיים באישיותי העבודה נותנת מענה?

כל אחד מאתנו מתלהב ונהנה מדברים שונים:

יש כאלו שפורחים בעבודה הדורשת יצירתיות, חוסר יציבות והפתעות. הם נרגשים ומתלהבים ממועדי הגשה שנקבעים 'מהיום למחר', מוצפים באדרנלין שמשפר אפילו יותר את הביצועים שלהם.

ויש כאלו שזקוקים ליציבות והמשכיות. שינויים בלתי פוסקים, התראות 'דחופות' שמגיעות באופן קבוע מכניסות אותם לסטרס ולדאגה ותחושת חוסר הוודאות מורידה באופן ניכר את המוטיבציה והיעילות שלהם. הם מעדיפים משימות ויעדים שנקבעו זמן רב מראש כדי שיוכלו לתכנן זמן איכות פרטי לעצמם.


אין אחד שחשב או דמיין בעיני רוחו שינוי בקריירה ולא עלו בו במקביל גם חששות, היסוסים ודאגות בסגנון:

'האם זהו הזמן המתאים ביותר לשינוי הזה'? 'אולי כדאי לחכות עם זה קצת'? (כמה זמן לחכות?) או שאל את עצמו אם הוא בכלל מסוגל לעשות זאת?

מי שידע ליצור לעצמו את 'התנעה ראשונית', ידע לכתוב לעצמו תכנית מסודרת ורשימת פעולות ברורה ומכוונת מטרה - יצליח לעשות את השינוי המבוקש וגם לשמור על איזון מעשי ונפשי הנדרש כל כך בתקופה כזו (תקופה שבאופן טבעי מעוררת בלבול ולא פעם גם מתישה נפשית).

יש ביננו לא מעט אנשים שהצליחו לעשות את שינוי הקריירה שלהם לגמרי לבד אבל יש גם רבים שבוחרים בהדרכה וליווי -

במיוחד אם הם מרגישים 'נוח מידי' במצב בו הם נמצאים, מצב המונע מהם לראות את התמונה הגדולה יותר.

תהליך מציאת ייעוד מקצועי באמצעות אימון אישי הוא חוויתי, מיוחד וחד פעמי.

אימון אישי המבוסס על פסיכולוגיה חיובית ו-NLP בשילוב תרגילי כתיבה מעולם הביבליותרפיה יכוונו אותך להיפגש מחדש עם אישיותך, רצונותיך וחלומותיך - מעבר למה שכבר מוכר וידוע לך.

פגישות אימון עוזרות 'להפיל אסימונים' גם על שאר התחומים והעשייה של חיינו, מעוררות בנו תובנות ומעודדות צמיחה אישית:

זיהוי והתגברות על הרגלים מעכבים, חסמים ופחדים שלנו.

באימון אישי גם עובדים על פיתוח ושימור הרגלים בריאים ומקדמים, מתרגלים את הרחבת נקודת המבט האישית, משתחררים מהכללות ולומדים להגדיר באופן מדויק את השינויים הרצויים בחיים והפעולות הנדרשות שיובילו לשם.



לתיאום שיחה קצרה איתי




4. תרגילים לעבודה עצמאית

מדריך עוגני קריירה ודימוי מקצועי נועד לאימון אישי - עצמאי:

לקט של תרגילים ושאלות מתוך תכנית אימון לקריירה שנייה אותה אני מעבירה ב 3 שנים האחרונות לשכירים ועצמאים המתעניינים בהסבה מקצועית. המדריך יעזור לך לבחון לעומק את הדימוי והייעוד המקצועי שלך בכלי הקואצ'ינג: שאלות ותרגילים מעוררי מחשבה, מעודדי מיקוד וחשיבה יצירתית.





שרית קלדרון גורקוב - מאמנת אישית (MA, MCI)


אימון אישי וביבליותרפיה
שרית קלדרון גורקוב

@פירוט על שלבים בתהליך האימון, זמנים, תוצרים ומה ההבדל בין אימון לטיפול פסיכולוגי אפשר לקרוא כאן






לשאלות אפשר לשלוח לי הודעה

לכתוב לי מייל




bottom of page